11 December, 2008

BE A TEACHER

Pertengahan tahun 1994, saya "Praktikal-Posting" di Sek. Keb. Kerunai Gerik Perak hinggalah penghujung tahun itu.
Mulai 1.12.1994 memulakan tugas sebagai guru di Sek.Keb.Felda Laka Selatan Changlun, Kedah. Semasa di sekolah inilah saya meneruskan pengajian di Universiti Kebangsaan Malaysia hingga berjaya ke peringkat Ijazah Sarjana Muda Sastera dalam bidang Komunikasi dan Persuratan Melayu. Semasa itu saya berulang alik ke Pusat Pengajian Wilayah Utara di Kolej Sultan Abdul Hamid , Alor Star bersama-sama Cikgu Muzammil Mahmud dan Cikgu Yazmi Mohd. Noor.
Mulai 1.1.2003 bertukar balik ke Perlis dan bertugas di Sek.Keb.Felda Rimba Mas, Padang Besar. Oleh kerana ada sekolah baru hendak dibuka, saya bertukar pula ke Sek.Keb.Bukit Keteri. Semasa melapor diri, seingat saya orang kelima melapor diri selepas Guru Besar, Pembantu Tadbir, Pembantu Am Rendah dan dua orang guru lain. Jasa baik Guru Besar pada masa itu, Encik Abdul Hamid Hashim telah melantik saya sebagai Guru Penolong Kanan Pentadbiran. Rasa saya, sayalah Penolong Kanan paling muda di Perlis pada masa itu. Terima kasih "Cikgu Mid".
Mulai 1.1.2008, saya memohon untuk bertukar ke Sek.Keb.Pauh hinggalah kini.

No comments: