10 December, 2008

PRIMARY SCHOOL



Tahun-tahun 1970-an di Kawasan Guar Nangka tidak ada kemudahan Tabika seperti hari ini. Pada masa itu, Tabika yang ada nun jauh di Pekan Mata Air. Akibat kurangnya kemudahan pengangkutan dan taraf hidup yang hanya cukup makan pada masa itu, maka saya tidak dapat memasuki alam Tabika seperti kanak-kanak lain. Saya terus dimasukkan ke Sek. Keb. Guar Nangka dalam Darjah Satu. Walaupun tidak memasuki Tabika tetapi Celik 3M ( Membaca, Menulis, Mengira ) telah dapat saya kuasai. Saya belajar di Sek. Keb. Guar Nangka dari Darjah Satu hingga Darjah Enam. Semasa di Darjah Enam, saya dilantik sebagai Penolong Ketua Pengawas. Manakala rakan saya, Norhayati Hussin sebagai Ketua Pengawas. Kawan-kawan yang saya masih ingat antaranya nama-nama seperti Mohd. Ali Hassan, Jasmi, Wahab, Azura, Siti Roha Yahaya, Shamiza Mohd. Noor, Mazlan, Roslan Ahmad dan ramai lagi yang tak dapat saya catatkan di sini. Semasa itu tidak ada lagi UPSR seperti hari ini, yang ada hanyalah Penilaian Darjah Lima. Saya bersekolah di Sek. Keb. Guar Nangka dari tahun 1978 hinggalah tahun 1983.

1 comment:

sailormooncedera said...

wah...antara pelajar kesayangan cikgu2 la ni...result Penilaian Darjah Lima dapat berapa? Takde bagitau pun...